صادرات خرما سایر به ترکمنستان

صادرات خرما سایر به ترکمنستان

توجه به ۵ تکنیک ناب، جهت صادرات خرما سایر به ترکمنستان شما را در تجارت خود بسیار موفق می کند. هر ساله تجار زیادی انواع خرما را از ایران خریداری کرده و به سایر کشورها از جمله ترکمنستان ارسال می کنند. اما این فرآیند برای همه ی آن ها سودسازی نداشته و بلکه تبدیل به ضرر می شود. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهتری از خرمای سایر و همچنین شرایط صادرات و چالش های آن خواهیم پرداخت. همچنین به راهنمای دسترسی ارزان ترین قیمت آن نیز اشاره می شود.

صادرات خرما سایر

تجارت انواع خرما در ترکمنستان

قطعا می دانید که ایران یکی از بزرگترین ظرفیت های تولید خرما به شمار می آید. بدیهی است که هر ساله انواع این محصول به سایر کشورهای جهان صادر گردد.
البته این عرضه یا صادرات می تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم باشد. به عبارت دیگر، تاجران خارج از ایران به واسطه ی چند عاملی که در ایران فعالیت می کنند، خرمای مد نظر خود را ثت سفارش می کنند. در نتیجه مجبور می شوند تا خرما را با قیمتی نسبتا بالاتر خریداری کنند.
اما وجود ایران برای همسایگان یک منفعت و نعمت و همچنین فرهنگ و نیاز نسبتا نردیک با کشورمان، برای ایران نیز فرصتی در نظر گرفته می شود. که مورد موضوع این مقاله شرایط تجارت و صادرات انواع خرما از ایران به کشور همسایه ترکمنستان است.
اگر از روی نقشه یک نگاه کوچک به کشورها کنید، می بینید که مرز اصلی بین ایران و ترکمنستان، خراسان است. و فرآیند صادرات از گمرکات مشترک این منطقه صورت می گیرد.
در واقع منظورمان گمرکات لطف آباد و سرخس است که مرز تجاری واردات و صادرات بین دو کشور در نظر گرفته می شود. این همسایگی شرایط را برای تجار ایرانی و ترکمنستانی فراهم کرده تا بتوانند جلساتی را برگذار کرده و یا در فصول مختلف نمایشگاه هایی را در کوتاه ترین زمان ممکن و راحت ترین شرایط برگزار کنند.

با توجه به این توضیحات، شرایط برای بازاریابی و بررسی نیاز بازار بسیار راحت تر می باشد. بنابراین شما با توجه به سلیقه ی مصرف کنندگان می توانید به خوبی دریابید که بیشتر کدام رقم (خرمای تر، خشک، نیمه خشک) مورد استقبال بازار قرار می گیرد.
آیا جامعه ی هدف این کشور به دنبال خرمای ارزان قیمت هستند یا به دنبال خرماهای معروف و نسبتا قیمت بالاتر؟ و همچنین در ادامه می توانید بررسی کنید که کدام نوع بسته بندی و با چه رنگ، طرح و نوشته ای می تواند به فروش بیشتر شما کمک کند.
اما در ادامه، شرایط حمل و نقل که بیشتر به صورت زمینی (جاده ای و ریلی) صورت می گیرد، مورد استقبال قرار می گیرد. چرا که شرایط هوایی اصلا مقرون به صرفه نیست.
میزان حجم صادرات انواع خرما از ایران به ترکمنستان بیانگر این است که هر ساله تقاضا برای خرید این محصول رو به افزایش بوده و یک ظرفیت ویژه برای تجار هوشمند ایجاد می گردد.

صادرات خرمای سایر به ترکمنستان

صادرات خرما سایر به ترکمنستان

از آن جا که تنوع تولید خرما در ایران بسیار زیاد است، بنابراین با توجه به نکات اشاره شده در بالا، شما می توانید بهترین رقم را برای بازار هدف خود انتخاب کنید.
اما اگر بخواهیم یک میانبر برای شما ایجاد کنیم، می توان ارقامی همچون خرما مضافتی، خرما کلوته، خرما سایر و خرما زاهدی را در نظر داشته باشید. ارقامی که در کیفیت، گرید و بسته بندی های مختلف، به بازارهای ترکمنستان صادر می شود.
در این میان، خرمای سایر صادراتی خوزستان شدیدا توصیه می گردد. این رقم با توجه به ماندگاری خوبی که دارد، شرایط سالم ماندن را در طول مسیر حمل و نقل و همچنین انبارهای بازار هدف را دارد.
از طرفی دیگر، قیمت خرما سایر یا همان خرما استعمران در میان ارقام ذکر شده بسیار مقرون به صرفه بوده و از جمله ارزان ترین خرماهای دنیا به شمار می آید.
بنابراین تاجران ترکمنستان در فصول مختلف از جمله از شهریور ماه به بعد، با مراجعه حضوری و غیر حضوری، این محصول را ثبت سفارش می کنند. بیشترین رقمی که برای این بازار هدف انتخاب می گردد، خرمای استعمران یا سایر با گرید سلکت و درهم می باشد. سپس کالا به صورت فله در کارتن های ۵ و ۱۰ کیلوگرمی تولید می گردد.
در مجموعه ما به عنوان یک تولیدی و شرکت صادراتی خرما سایر، انواع این محصول متناسب با سفارش تولید شده و با اخذ گواهی های لازم (مثلا گواهی های بهداشت و استاندارد) و اظهار کالا، شرایط برای صادرات فراهم می گردد. در نهایت با استفاده از تریلی های چادری، به گمرک لطف آباد و سرخس ارسال شده و پس از انجام تشریفات گمرکی، خرمای مد نظر به کشور مقصد صادر می شود.

به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *