تولید کنندگان خرما مضافتی در ایران

تولید کننده خرما مضافتی

در این مقاله به طور کامل به معرفی تولید کنندگان خرما مضافتی در ایران می پردازیم. دو گروه نخل داران و شرکت ها و صاحبین برند، بزرگترین فروشنده عمده خرما مضافتی در ایران به شمار می آیند. به طور کلی، بزرگترین این گروه تولیدکنندگان در بم، جیرفت، سراوان، ایرانشهر، نرماشیر و … می باشند.خرما مضافتی ایران

بررسی خرما مضافتی ایران

شرایط آب و هوایی مناسب باعث شده تا در ایران طیف گسترده ی انواع محصولات باغی را داشته باشیم. از مهمترین این ارقام که صادرات محور نیز می باشد می توان به انواع خرما اشاره کرد.
شرایط آب و هوایی استان های جنوبی ایران بسیار مناسب برای تولید انواع خرما می باشد. به طور کلی، شرایط تولید خرما در ایران از لحاظ تنوع، کیفیت و قیمت بسیار مطلوب می باشد. اما وضعیت صادرات می بایست بهتر از حال ممکن باشد.
البته شرایط تحریم های موجود نیز بی تاثیر نیست. صرف نظر از این موارد، یکی از بهترین این ارقام که در سراسر دنیا آن را محصول ایران می شناسند، خرما و رطب مضافتی می باشد.
طعم و قیمت مناسب هر ساله تقاضا را برای این محصول از سراسر ایران و سایر کشورهای جهان افزایشی کرده است. از این رو، نخل داران و یا کشاورزان استان های جنوبی توجه ویژه ای به این محصول دارند.
بررسی میزان تولید خرما در استان کرمان و سیستان و بلوچستان گواه این موضوع می باشد. البته این تقاضای رو به افزایش، فروشندگان زیادی را به دنبال خود دارد.

تولید کننده خرما مضافتی ایران

 

بزرگترین تولید کننده خرما مضافتی

خیلی خلاصه می توان گفت اولین و بزرگترین تولیدکنندگان خرما، نخل داران و یا همان کشاورزان زحمتکش می باشند. با توجه به ارزش غذایی بالای خرما و توجه ویزه ی مصرف کنندگان به ارزش مواد غذایی، تقاضا برای این محصول در سراسر دنیا رو به افزایش می باشد.
اما معاملات با این گروه مزایا و معایبی را به دنبال دارد. گروه دیگر در واقع همان شرکت های سورتینگ و بسته بندی خرما مضافتی و صاحبین برند می باشند. اگر به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنید و قصد صادرات خرما مضافتی را دارید، این گروه مناسب شما است و توصیه می گردد.
در واقع، این گروه با اشراف کامل نسبت به رقم تولیدی سایر مناطق (مثلا خرما مضافتی بم، خرما مضافتی جیرفت، خرما مضافتی سراوان، خرما مضافتی ایرانشهر و …) محصولی مناسب بازار هدف شما تولید و عرضه می کنند.
حجم بالای این محصول و تقاضای بالا باعث شده هر ساله تعداد این تولیدکنندگان افزایش داشته باشد. اما آیا همه ی آن ها به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت می کنند؟
در واقع، پاسخ به این سوال نیاز به مقایسه و بررسی چند پارامتر می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *