انواع خرمای سایر خوزستان کدامند؟

انواع خرمای سایر خوزستان

در این مقاله با انواع خرمای سایر خوزستان آشنا می شوید. لازم است بدانید خرما سایر یا همان استعمران یکی از بهترین ارقام این استان به شمار می آید. بیشتر این محصول به سایر کشورهای جهان صادر می گردد.

انواع خرما سایر خوزستان

انواع خرمای خوزستان

استان خوزستان نفت خیز، در حوزه ی تولید انواع خرما خشک، نیمه خشک و رطبی، پتانسیل بالقوه ای دارد.
نخل داران زحمتکش متناسب با نیاز و سلیقه ی بازار، محصول خود را به صورت خارک، رطب و خرما به بازار عرضه می کنند.
طبق آمار جهاد کشاورزی این استان، با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب، انتظار تولید بیش از ۲۳۰ هزار تن محصول از نخیلات سطح زیر کشت برآورد می گردد.

به ترتیب مناطق آبادان، شادگان، اهواز، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان از بزرگترین مراکز تولید این محصولات می باشند.
از مهمترین انواع خرمای مخصوص خوزستان در این مناطق می توان به خرما سایر یا استعمران، خرمای برحی و خرمای دیری و همچنین خرما زاهدی اشاره کرد.
این رقم از ماندگاری بسیار مطلوبی برخوردار می باشد. از طرفی می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره نمود.

خرمای سایر خوزستان

خرید و فروش خرمای خوزستان

تقریبا از اواسط تابستان، شرایط برای برداشت محصول از نخیلات آغاز می گردد. اما هر استان شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد. بنابراین انتظار می رود که این فرآیند برداشت برای هر استان تا حدودی متغیر باشد. چرا این زمان مهم است؟
در واقع، خرید خرما در ابتدای فصل و از دل نخیلات برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که قیمت تمام شده بسیار مناسب است. پس می توان نتیجه گرفت که قبل و زمان برداشت، بهترین زمان خرید و فروش خرمای خوزستان می باشد.
در همین استان خوزستان شاهد برداشت خارک، رطب و خرما هستیم. استانی که تقریبا نزدیک به 80% انواع خرمای آن از نوع درجه یک می باشد. الباقی قابل مصرف و درجه 2 و در نهایت مناسب صنعت می باشند.

اگر به دل نخیلات سفر کنید، خرمای زرد رنگ روی نخل ها دل هر مصرف کننده ای را مجذوب خود می کند.

انواع خرمای سیار

انواع خرمای سایر خوزستان

در میان ارقام ذکر شده، خرمای سایر خوزستان از محبوبیت بیشتری در بازار بین الملل برخوردار می باشد. تقریبا می توان گفت بیشترین این محصول به سایر کشورهای جهان صادر می گردد.
اما این مورد را در نظر داشته باشید که خرما یک محصول باغی می باشد. بنابراین محصول تولید شده هر سال با توجه به شرایط آب و هوایی و رسیدگی به نخل و منطقه ی تولید، زمان برداشت و … سایز، رنگ و اصطلاحا کیفیت متفاوتی دارد.
بدیهی است محصولی که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، در بازار خرمای خوزستان و ایران با قیمت نسبتا بالاتری عرضه می گردد.
البته این قاعده در خرید و فروش همه ی کالاها مثلا ماشین نیز صدق می کند. اما واحدهای تولیدی برای آن که محصولی یکدست را به مشتریان خود عرضه نمایند، طبق عرف بازار براساس تعداد در ۴۵۵ گرم این محصول را به شرح زیر طبقه بندی کرده اند. به عبارت دیگر، انواع خرما سایر خوزستان براساس کیفیت و اندازه به ترتیب عبارتند از:

  • خرما سایر سوپر سلکت
  • خرما سایر سلکت
  • خرما سایر درهم
  • خرما سایر GIQ
  • خرما سایر FAQ
  • خرما سایر صنعتی

لازم است بدانید ارزان ترین این محصول جهت عرضه به بازار و مصرف، نمونه ی FAQ می باشد. چرا که سایز خرما بسیار کوچک است.
اما رقم قیمت بالاتر آن نمونه ی سوپر سلکت می باشد. در این نمونه، خرما از لحاظ سایز و اندازه بسیار درشت تر است.
این نکته را در نظر داشته باشید هر یک از این نمونه های برای بازار مخصوص خودش مناسب می باشد. برای بازار هدف شما کدام نمونه مناسب تر می باشد؟ کدام نمونه می تواند باعث فروش بیشتر شما شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *