خرید خرمای مضافتی دونم و درجه یک

خرمای مضافتی دونم

خرید خرمای مضافتی دونم برای افرادی که خرمای مضافتی خیلی خشک یا پر شیره را انتخاب نمی کنند، شدیدا توصیه می گردد. دونم و درجه یک بودن از فاکتورهای مهم برای بازارهای صادراتی می باشد که در ادامه به این مشخصات بیشتر می پردازیم.

خرمای مضافتی درجه یک

مشخصات خرمای مضافتی درجه یک و صادراتی

انواع خرما در ایران بعد از گرده افشانی کم کم به ثمر می نشیند. ثمر آن به مرور بزرگتر و شیرین می گردد.
به طور کلی به این مراحل خارک، رطب و در نهایت خرما می گویند. در خصوص رقم مضافتی نیز به همین شکل می باشد. که محصول رطب و خرما قابل مصرف و همچنین صادرات می باشد.
کشاورزان و نخل داران متناسب با سلیقه و مشتریان، تصمیم می گیرند که محصول خود را در مرحله ی رطب برداشت کنند یا در مرحله ی خرما.
گروهی که رقم درشت و گوشتی و آبدار این محصول را انتخاب می کنند در واقع در گروه خریداران رطب مضافتی طبقه بندی می شوند، و مابقی در طبقه ی خرما.
اکثر بازرگانان و صادرکنندگان خرما از ایران، ترجیحا خرمای مضافتی را انتخاب می کنند. چرا که رطوبت آن کمتر و در نهایت ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.
نکته ی بعدی که مورد توجه آن ها می باشد کیفیت و درجه یک بودن آن است. البته در مقالات قبلی به طور کامل به مشخصات خرمای مضافتی درجه یک اشاره شده است.

خرید خرمای مضافتی دونم

خرید خرمای مضافتی دونم

لازم است بدانید رقم مضافتی هر چه درشت تر و گوشتی تر باشد به مراتب پوست نازک تر و همراه با مقداری شیره خواهد بود.
بسیاری این موضوع را نمی دانند که شیره ی به وجود آمده از محصول نشانه ی مرغوبیت و کیفین بسیار بالای محصول می باشد.
اما این چیزی نیست که صادرکنندگان آن را قبول کنند و یا بپذیرند. چرا که کشورهای وارد کننده ی خرمای مضافتی عمدتا خرما را در سردخانه نگهداری نمی کنند.
این احتمال وجود دارد که خرما فاسد شود. البته بازه ی زمانی حمل و نقل از ایران به کشور مقصد نیز مشکلات خاص خود را دارد.
از طرفی خرمایی که خیلی خشک و مقداری سفت باشد را نیز انتخاب نمی کنند. به طور کلی از دیدگاه این گروه و مصرف کنندگان نهایی کشورهای مختلف، خرما باید کم شیره یا بدون شیره و خیلی خشک نباشد.
در بازار خرمای مضافتی ایران به این محصول اصطلاحا دونم می گویند. به عبارت دیگر، رطوبت این محصول آنقدر بالا نیست که باعث ترش شدن سریع محصول گردد و نه آنقدر خشک که برای مصرف کننده مطلوب نباشد.
در مجموعه ی ما همه ی این نمونه ها به صورت جداگانه طبقه بندی می گردد و برای هر نوع سلیقه محصول موجود می باشد.
بنابراین جهت خرید خرمای مضافتی دونم با کیفیت عالی و ممتاز هم اکنون می توانید اقدام نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *